לשירות ולבירורים 051-5374482

איך לבחור את הטלפון הסלולארי המתאים?

השוק הסלולארי מציע עשרות דגמים כאשר מדי שנה משיקו היצרניות דגמים חדישים מתקדמים יותר ומשלבים את פלאי הטכנולוגיה במכשירי כף יד מעוצבים. ההבדלים בין המכשירים השונים הם רבים, הן באופן התפעול והנוחות, הן בעלות והן בנראות. על מנת לבחור את מכשיר הטלפון המתאים יש לתת את הדעת על מספר פרמטרים חשובים:

מערכת הפעלה– בשוק הסלולארי בולטות שתי מערכות הפעלה מובילות: מערכת IOS של חברת אפל המותקנת במכשירי האייפון, ומערכת אנדרואיד מבית גוגל המותקנת במכשירים מבית יצרנים אחרים. שתי מערכות ההפעלה הן מערכות טובות ואמינות אשר מוכיחות את עצמן לאורך שנים ומתוחזקות בידי החברות, וכאן מדובר בבחירה של העדפה אישית ונוחות. ההבדל נמצא הן בתפעול המכשיר והן בשירותים נוספים בניהן חנות האפליקציות, אפשרויות ההורדה וההתקנה של יישומים על גבי המכשיר ועוד.

זיכרון– גודל הזיכרון הוא מרכיב חשוב מאוד במכשיר סלולארי, שכן כל אמצעי הנוחות והבידור המותקנים עליו בהמשך גוזלים מן הזיכרון ומשפיעים על תפקוד המכשיר. אפליקציות ניווט, משחקים, בידור, גישה לחשבון הבנק וכרטיס האשראי, הזמנת מזון, מסחר ואחרות- כולן מהוות חלק בלתי נפרד מן השימוש שלנו במכשיר הנייד וגוזלות לא מעט מקום. לא מומלץ לרכוש מכשיר המציע פחות מ-64 GB זיכרון, כאשר מעבר לזאת מדובר בצריכה חריגה. ניתן גם לבדוק האם במקרה הצורך המכשיר תומך בהתקנת כרטיס זיכרון חיצוני.

מצלמה– צילום הפך להיות חלק בולט בשגרה, כאשר מצלמת טלפון איכותית משדרגת הן את החוויה והן את התוצאות. בני נוער לרוב יבחרו במכשירים עם מצלמה מצוינת, מכשירים בעלי יותר ממצלמה אחת (קדמית ואחורית), אנשים העושים שימוש במצלמת הנייד לצרכי עבודה וחובבי צילום ארים. במידה ומדובר בצרכן אשר איכות הצילום אינה בראש מעייניו ניתן להתפשר בנקודה זו ולחסוך חיסכון של ממש בעלות המכשיר הנייד.

גודל מסך– המסך הוא המרכיב השימושי ביותר במכשיר, וחשוב לבחור מכשיר בגודל מותאם. מחד גיסא לא תרצו מכשיר ענק ומסורבל אולם מאידך גיסא מכשיר קטן יפגע בחוויית המשתמש. מכשירי הדגל המובילים והנמכרים כיום עומדים על כ-6 אינץ’ מסך, גודל הנחשב לאידיאלי.

עמידות- המכשירים הסלולאריים כיום עשויים בחלק גדול מהרכבם מזכוכית, ושבירים מאוד. עלות החלפת מסך שבור עשויה לעלות על אלף ₪ במכשירים היוקרתיים, וחשוב לבחור במכשיר עמיד ומחוסם ככל הניתן על מנת להימנע מהוצאות מיותרות ותסכול. לילדים מומלץ לבחור במכשירים עמידים יותר אשר אינם נסדקים בקלות. בכל מקרה לא לוותר על מגן מסך איכותי ומגן מכשיר מכל דגם.

מותג- עניין המותגים בתחום המכשירים הניידים הוא הפרמטר המשפיע ביותר על העלות, כאשר חברת אפל עם מכשירי האייפון וחברת סמסונג עם סדרות הגלאקסי מובילות את השוק. אחריהן ניתן למצוא חברות מוכרות דוגמת חברת LG החולשת אף היא על פלח שוק לא מבוטל, כאשר בהמשך היצרנים הסיניים המציעים במשירי דגל במפרט זהה לזה שמציעות יצרניות המותג- אולם במחיר נמוך בהרבה.

לסיכום, בחירת מכשיר הסלולרי תלויה באופן די משמעותית בצרכי המשתמש.

 

שתפו עם חברים
WhatsApp chat