פינוי פסולת ציוד חשמלי ואלקטרוני:
בהתאם להוראות חוק לטיפול סביבתי בציוד חשמלי ואלקטרוני ובסוללות, התשע”ב–2012, הינך רשאי למסור לסלקום מוצר אלקטרוני משומש שאינו בשימוש (להלן: “המוצר הישן“), בעת רכישת מוצר חדש מאותו סוג (לרבות במקרים של מכירה מקוונת באינטרנט ואספקת המוצר בשליחות לבית הלקוח ואף אם הציוד המשומש לא נקנה בסלקום), בהתאם לתנאים הבאים:
- קבלת המוצר הישן תתבצע רק בתמורה לרכישת מוצר חדש מאותה קבוצת סיווג ושהינו בכמות או במשקל הדומים למוצר החדש;
- ניתן להחזיר את המוצר הישן ללא כל תמורה או תשלום;
- המוצר הישן איננו מוגדר כפסולת ציוד וסוללות מזיקה, אשר עלול ליצור סיכון בריאותי או בטיחותי.
- באחריותך למחוק את התוכן שנמצא על המוצר הישן.
- בנוסף, סוללות ישנות ו/או שאינן בשימוש ניתן להחזיר בנקודת מכירה ללא ביצוע רכישה.
הנחיות נוספות לפינוי פסולת ציוד חשמלי ואלקטרוני מבית הלקוח במועד אספקת המוצר החדש, בהתאם להוראות נוהל המשרד להגנת הסביבה מיום 24.7.2017:
- המוצר הישן יהיה מוכן לפינוי ממקום סביר שבו נעשה שימוש בדרך כלל או מהמקום שבו מוצב המוצר החדש.
- המוצר הישן יפונה כאשר הוא יכול לעבור בבטחה ובחופשיות את המפתן, את הפתחים ואת המעברים של הדירה ושל הכניסה לבניין ולחצר הבניין בלא צורך בפירוק נוסף, בהפרדה או בניתוק של חלק ים ממנו או מתשתית המבנה.
- המוצר הישן חייב להיות מנותק טרם פינויו מחשמל, מגז או ממים, מרהיט או מכל חיבור קבוע או ארעי אחר לתשתיות הבית או לחפצים אחרים. לא יבוצע ניתוק מהקיר או מתשתיות אחרות במעמד הפינוי.
- הציוד הישן יפונה כשהוא ריק וכאשר הוא שלם, כלומר, לא פורקו ממנו חלקים.
- במקרה של “פינוי חריג”, כהגדרתו בנוהל המשרד להגנת הסביבה, ניתן יהיה לגבות תשלום בגין הפינוי.
לדוגמה – במקרים אלה, ובאישור הלקוח מראש, ניתן יהיה לדרוש תשלום מהלקוח:
- כאשר הציוד הישן נמצא בקומה שלישית ומעלה בבניין שאין בו מעלית או כאשר אי אפשר להשתמש במעלית לשם הורדת הציוד הישן.
- כאשר הובלת המוצר החדש נעשית באמצעות מנוף.
- כאשר יש צורך בפירוק חלק מהציוד הישן (למשל, פירוק דלת מקרר כדי לפנותו).